tirsdag 27. januar 2009

Kåre med hatt!

Eg har på det noverande tidspunkt ikkje mogelegheit til å oppfylle dine ynskjer, dessverre. Du får heller ta deg ei isskjei.

mandag 19. januar 2009

Gi mæ pizza Eivind!

Eivind, kan du kjøp 10 pizza på Coop Mega på Danmarksplass for mæ?
Dæm har 40% på aill pizza fra Stabburet dær. Flottings!

søndag 27. april 2008

Å be ved andres hjelp

Noen ganger når jeg ber, uttaler jeg ordene, 
men de når ikke inn i følelsene eller tankene mine.

Noen gange når jeg ber, uttaler jeg ordene
og tenker over det jeg sier, men føler ingen ting.

Noen gange når jeg ber, uttaler jeg ordene
samtidig som de er både i tankene og følelsene mine.

Ved hjelp av viljen kan jeg ikke føle noe, 
og jeg kan heller ikke stanse tenkenes vandringer.

Ved hjelp av viljen kan jeg bare uttale ordene.
Derfor vil jeg uttale ordene
og overlate resten til Ånden,
så han kan lede mitt sinn og mitt hjerte slik han vil.

Keltiske bønner : Robert Van de Weyer : Luther forlag : 2000

søndag 18. november 2007

Hei Hugo!

No kan det sjå ut som om den relativt lange sabbatsperioden er over for denne gong. Medan bloggen har lagt i dvale har livet fortsatt, merkelig nok. Om eg hadde vore full av inspirasjon og engasjement kunne eg kanskje fortalt om det her, men nei. Akkurat i dag vil eg berre seie at me er i live, og at det ikkje er mykje som skal til for å sprite opp ein ellers daff søndagskveld. Har du prøvd deg som tyrefekter med ein liten dæsj fantasi, eit kjøkkenhandkle med raudt mønster og ein frivillig okse?

 
Har du sagt hei til ugla Hugo?

tirsdag 6. november 2007

Snø i Bergen!





Snøen daler ned i bøller og korker her i Bergen. Her er noen av de første vinterbildene våre. Du ser at både fløyen, vidden og ulrikken er dekket av mange, mange, millimeter med nysnø. Nå er det bare å hente fram skiene og pakke sekken for toppturer. Snøen ska hem!



Jeg snører min sekk,
jeg spenner mine ski.
Vi løper opp til Ulrikken
og renner på akebrett!